9 страни, сред които и България, смятат, че пакетът „Мобилност“ налага ограничителни и дискриминационни мерки, а не подобрява условията на труд за шофьорите.
Защо се стигна дотук и какво следва?
Официалните резултати от вота се очакват едва утре сутринта.
„Ние загубихме гласуване, но не загубихме битка. Политическата битка беше загубена в Съвета. България пропусна ключов момент, когато председателстваше Съвета на ЕС“, каза Илхан Кючюк от "Обнови Европа".
„Спазването на регламент, който кара една фирма да плаща повече, само защото е по-далече от центъра на ЕС, е недопустимо. Не само за този пакет, а и за който и да било друг“, коментира Андрей Новаков, ЕНП.
„Когато има гласуване, винаги има и надежда. Но, ако трябва да бъдем реалисти, би следвало да признаем, че няма нагласа у нашите колеги от Западна Европа и от нашите колеги евродепутати да променят своята позиция“, заяви Петър Витанов от Прогресивен алианс на социалисти и демократи.
Европейският парламент гласува тази вечер на второ четене спорния пакет „Мобилност“. Бъдещите правила за превозвачите разединяват Европа от 3 години. Вотът вероятно ще е против желания от България сценарий.
Резултатът няма да е изненада и текстовете ще бъдат приети вероятно с голямо мнозинство. Националните интереси по темата за превозвачите кардинално разделиха Европа на Западна и Източна. Най-тежки за нашия лагер са текстовете за задължителното връщане на камионите и на шофьорите. Но се оказва, че има възможно продължение, предаде БТВ.
По рано днес в ЕП "г-жа Европа", както европейската преса нарече канцлера Ангела Меркел, представи амбициите си за германското председателство на Съюза. Първият тест за успех ще е още следващата седмица – дали ще има компромис за разпределяне на фонда за възстановяване от кризата с COVID-19.
През септември предстои независим доклад за евентуалните екологични последствия от връщането на празни камиони. Еврокомисията може да наложи промени по време на 18-месечния преходен период. Възможно е искане за отмяна на текстовете пред Съда на ЕС.
)