Социалната мрежа Фейсбук обяви, че планира да играе активна роля в президентските избори в САЩ през ноември, предаде ДПА.
Друга нова функция ясно ще обозначава политическите реклами като такива и ще предоставя връзка с информация за това кой ги финансира, която ще остава на публикацията, дори ако бъде споделена от потребители.
Новата информационна зона, наречена Информационен център за гласуването, си поставя за цел да помогне 4 милиона души да се регистрират да гласуват на изборите през ноември.
Сега основателят и главен изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг настоява, че са взети сериозни мерки за предотвратяване на подобна намеса.
Социалната мрежа обаче дава да се разбере, че няма да прави проверка на фактите в политическото съдържание.
Фейсбук беше остро критикувана след президентските избори в САЩ през 2016 г. задето се е забавила да признае, че в платформата й се е разпространявала политическа пропаганда, идваща от Русия.
Фейсбук също така ще дава възможност на потребителите да изтриват от своя новинарски поток всички изборни и политически реклами.
Фейсбук ще насърчава участието в гласуването, като на всички потребители в САЩ ще бъде показвана официална информация за изборните правила и процедури, предава БТА.
)