В петък компанията майка на Гугъл (Google) - Алфабет (Alphabet) обяви, че ще дари над 800 милиона долара в брой и кредити за реклама в Гугъл едс (Google Adds) на редица компании, правителствени и здравни организации.
Дарението на Фейсбук включва 25 милиона долара спешни безвъзмездни средства за местни медии и 75 милиона долара за маркетингови разходи по света, се посочва в комюникето на компанията.
Новинарските организации, особено печатните медии, понесоха удар, тъй като много реклaмодатели орязаха парите за маркетинг от бюджетите си, за да съкратят разходите на фона на несигурността, свързана с коронaвируса.
Социалната медия обяви, че първата серия от отпуснати средства ще отиде при 50 местни новинарски организации в САЩ и Канада.
Фейсбук (Facebook) обеща днес да предостави 100 милиона долара под формата на пари в брой и реклама в платформата си, за да подкрепи новинарски организации, включително местни издатели в САЩ, които са поставени под натиск заради пандемията от коронавирус, предаде Ройтерс и БТА.
Ватиканският вестник "Осерваторе романо", който е със 160-годишна история, например спря да излиза от миналата седмица. Той е поредният от множеството печатни издания, които полагат големи усилия да продължат да работят при безопасни условия след избухването на епидемията.
)