Израел показа при такъв инцидент как се действа. При подобен инцидент "Конкорд" прекрати дейността си, припомни той.
По думите му това показва какво е нивото на нашата авиация.
„Задължително при подобен инцидент, се изразходва горивото преди кацане. Два изтребителя приближават до самолета, за да се види какво е състоянието на колесника и дали ще е възможно кацане. Самолетът не трябва да се приземява с рязко натискане на спирачки, а плавно“, каза още Борисов.
„Преди около месец нашият правителственият Фалкон кацна аварийно. Гумата беше почти срязана. Това не е случаен инцидент. Възможно е пилотът неправилно да е боравил със спирачката. Самолетът не трябваше скоростно да излети, а да се замени спирачното устройство“, предупреди експертът.
Повредата на колесника на българския самолет, е доста сериозна. Самолетните гуми са под налягане 9-10 атмосфери, така че тя не се пука, а гръмва. Има вероятност при подобен инцидент да повреди и резервната гума, да блокират спирачните устройства, крилото може да се удари и да се възпламени. Това е много сериозен инцидент. Това коментира авиоекспертът Ангел Борисов в ефира на БТВ.