На 6-и и 7-и октомври БДЖ "Пътнически превози" организира атракционни пътувания по различни маршрути от страната за любителите на старите влакове.
Това е единственият запазен локомотив от серията, тъй като останалите 4 са унищожени. Възстановяването му е отнело 8 месеца.
Цените на билетите са според броя на пропътуваните участъци, но най-евтините струват 18 лева. За дезата до 7 години превозът е безплатен, но няма седящо място. Повече информация можете да намерите на страницата на БДЖ в интернет.
"Всеки от тези влакове ще бъде съставен от 5 вагона за настаняване на пътниците. Всички пътуващи ще имат възможност да разгледат специално прикачените вагони. Служители на БДЖ ще им разкажат интересни факти по време на обиколката".
"Другият парен локомотив, който ще тегли и композиция, е номер 16 27 - представител на втори тип германски военни локомотиви. Ще бъде по линията Горна Оряховица - Стара Загора. В България има запазени само още два такива, а в Европа - единствено има в Люксембург още един такъв тип. Интересно за този Локомотив е, че машината е възстановена в оригиналния си немско-австрийски вид като цветно решение.
"Маршрутите са подбрани така, че всички хора от България, ако имат желание, да могат да се качат и в техния район да има съответно такова пътуване", сподели Миндева. В композицията ще бъде включен и влакът Витоша-експрес, който е превозвал бившия държавен глава Тодор Живков. В нея са включени вагоните от композиция "Корона експрес", превозвали Цар Борис и Царица Йоана, произведени през 1938 година. Във всеки един от тях има апартамент, спални кабини и баня.
Единият маршрут на шести октомври е София-Мездра-Плевен и обратно. Друга атракционен влак ще пътува от Горна Оряховица през Шумен до Варна. На 7 септември влакове ще пътуват по направление София-Септември-Пловдив-Карлово-София и Варна-Карнобат-Стара Загора-Горна Оряховица.
Те са част от инициативите по повод отбелязването на 130 години от създаването на БДЖ. Петя Миндева - ръководител отдел "Продукти и цени" сподели за "Хоризонт до обед" по БНР: "Влакът на шести ще бъде теглен от локомотив 0501 - е един от най-бързите парни локомотиви, използван в БДЖ за обслужване на бързи и пътнически влакове до 1970 година".
)