,,Много съществено е, че Камарата на инженерите подава сигнали за проблемни съоръжения. Подаваме информация до съответните органи. Оказваме съдействие и сигнализираме за евентуални инциденти'', завърши Каралеев.
,,Нещата зависят и от манталитета, тоест построява се нещо много скъпо, но не се отделят средства за неговата поддръжка, а само се експлоатира. Това също е проблем'', допълни още Гергов.
Такива мостове като в Генуа вече отдавна не се строят, тъй като този тип конструкция е много труден за поддържане. Това заяви в сутрешния блок на Bulgaria on air инж. Марин Гергов във връзка с вчерашния инцидент с рухналия виадукт в Италия.
От своя страна председателят на Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране Иван Каралеев заяви, че по всяка вероятност е имало корозия на метала, която не е била забелязана от специалистите по поддръжка.
По думите му друга основна грешка е била липсата на наблюдение от страна на техническите експерти, защото все пак става дума за мост на повече от 50 години.
,,В тази връзка искам да посоча, че започна реконструкция на нашите виадукти. Много правилно постъпиха институциите, като инициираха реконструкция на тези пътни артерии'', допълни още той.
)