„15-20 минути останахме във въздуха”, обясни транспортният министър.
„Да не дава Господ да се случва. Тогава се ръси една специална пяна по пистата и се каца по корем, но се надявам никога да не се случва”, каза той.
„Проблемът не е техничен, няма нищо счупено, електрониката не функционира както трябва”, уточни той.
Министърът обясни и какво се прави, ако колесникът на самолета нe може да се прибере и се налага кацане „по корем”.
По думите на Московски, общо три пъти е имало проблем със самолета – два пъти с пасажери в него и един път само с екипажа на борда.
Според Московски, „Фалкон”-ът трябва да отиде директно в завода на производителя във Франция.
След последния инцидент с правителствения „Фалкон” преди няколко месеца са били сменени редица датчици и сензори. Това обясни в сутрешния блок на Нова телевизия министърът на транспорта Ивайло Московски, който вчера пътува в самолета с премиера Бойко Борисов, когато машината отново показа неизправност.
Той ще настоява там да се направи пълно обследване на самолета. За разлика от предишния път, когато самолетът трябваше да лети за Брюксел и резервоарът му е бил пълен, което налага продължително кръжене преди кацането, този пъти полетът бил само от Варна до Пловдив и зареденото гориво било малко.
)