Въпреки че това е най-сигурният транспорт, всеки четвърти има страх от летене. Статистически погледнато обаче има стотици пъти по-голям шанс човек да умре в катастрофа по пътя за летището, отколкото в самия самолет.
Срещаме Любомира и Радослав малко преди да излетят за Германия. Те пътуват с един от 100-те хиляди полета, извършени по целия свят само днес.
Любомира допълва, че пътуването с кола или с всякакъв друг превоз не е по-малко безопасно. Както виждаме в автомобилни катастрофи умират страшно много хора всеки ден.
Данните за по-малко авиокатастрофи действат успокояващо преди всичко на хората, които имат страх от летене. България рядко попада в позитивни класации, но за последния четвърт век у нас няма нито една катастрофа с граждански самолет.
„В продължение на 25 години няма самолетна катастрофа с участието на граждански самолет, което само по себе си един рекорд. Така и би трябвало да продължава с помощта на цялата авиационна общност в България”, допълни Пламен Христов.
Откакто се води статистика на инцидентите със самолети по света, с всяка изминала година се наблюдава спад в броя на произшествията. Летенето със самолет продължава да бъде най-безопасният от всички видове транспорт, предаде БТВ.
В самолетни катастрофи в целия свят през 2012 г. са загинали по-малко хора, отколкото по пътищата на България за същия период. Инцидентите са общо 23, а от тях 11 - с пътнически самолети. Близо 13% от катастрофите са били с авиокомпании, които са в черния списък на Европейския съюз. В тази листа са общо 38 авиолинии.
Международната авиоорганизация събира данни за всякакъв тип инциденти още от 1945-та. Днес пътуването по въздух е по-безопасно, откогато и да било. През изминалата година в целия свят са станали 23 фатални катастрофи със самолет, като само 11 от тях са били с граждански.
"През последните 10 години се полагат много усилия и средства за подобряване на системите за безопасност в РВД. Като резултат имаме ниво на зрялост на системата над средното европейско ниво, което гордо можем да го намалим”, обясни Пламен Христов, директор на дирекция "Безопасност" – РВД.
„Досега не съм изживявал самолетна катастрофа, все още съм жив. Аз живея в Германия и там е изключително сигурно. Имаше преди време с Луфтханза един проблем, когато някаква система изпускаше отровни газове в пилотската кабина, но всичко беше оправено”, каза Радослав.
Аплодисментите при приземяване не винаги са излишни. През миналата година повечето инциденти са станали по време на захода за кацане. Континентът, сочен за най-опасен при полети, е Африка. 22% от всички самолетни катастрофи са станали именно там. От всички загинали в самолетни катастрофи най-много са тези в Нигерия, Русия и Пакистан.
)