Персонализирана информационна система (ПИС) на НЗОК и днес не работи, посочи управителят на Здравната каса проф. Петко Салчев пред членовете на парламентарната комисия по електронно управление и информационни технологии.
Депутатите изслушват проф. Петко Салчев и Ивайло Филипов, изпълнителен директор на „Информационно обслужване“ АД, както и представители на фирмата- производител на консолидационна платформа за бази данни. Повод за изслушванията е проблем в работата на ПИС след срив в системите през април 2022 г.
ПИС не е работила на 7 и на 18 април, посочи още проф. Салчев. С цел гарантиране на работа без прекъсване на системите Надзорният съвет на НЗОК реши да изпрати писмо до министър Божидар Божанов с цел да се изиска от „Информационно обслужване“ да предостави решение за отстраняване на проблемите и изпълнението на договора с нас, допълни той.
Ядрото на всички системи в НЗОК е ПИС и тя трябва да работи безотказно, за да може отчетите на всички лекари и болници да минават нормално, да има от нас контрол на изпълнението на договорите с всички лечебни заведения, за да може да извършваме съответните плащания, обясни проф. Салчев. По думите му в договора с „Информационно обслужване“ има клауза за неустойки, но към този момент не са приложени.