Здравната каса се задължава да проучва неудовлетвореността на пациентите от дадена болница и в случай на системна такава, ще има право да прекратява договора си с лечебното заведение.
За това гласуваха депутатите днес на извънредно заседание в парламента, на което се разглеждат на второ четене законовите промени, предложени от здравния министър д-р Петър Москов.
Предстои да се гласува дали системна неудовлетвореност значи повече от три жалби от пациенти към определена болница за срок от шест месеца.
„Става въпрос за отчетено непроведено лечение, взети неправомерно пари. Предложението беше това да бъде по електронен път, за да има ясен и бърз път, по който вашата удовлетвореност ще стане достояние на Касата, и в рамките на 30-дневен срок да ви отговорят. Става въпрос за вашата възможност да изразите вашата удовлетвореност. Това е причина Касата да спре в рамките на месец плащането за вашето лечение, да направи проверка и когато се установи нарушение, от това да произтече санкция към съответното лечебно заведение, където са се държали грубо с вас, по някаква причина качеството и процедурите, заложени в договора, не са изпълнени, взети са ви неправомерно пари", обясни здравният министър, цитиран от Дарик.