Скандал между проверяващи и хоспис. Комисията за защита на потребителите опита да влезе на проверка в "Милосърдие", но от хосписа затвориха вратите с обяснението, че са в болничен, предаде БТВ.
Скандалът се разрази днес преди обед, часове след като роднини, настанили близките си в хосписа, се оплакаха. Проверяващите от КЗП искаха да видят договорите с потребителите и клаузите в тях. Междувременно е подаден нов сигнал за некоректно отношение в същия хоспис. Този път за взети пари, без извършена услуга.
Албена живее в Съединените щати вече 18 години. Преди 4 години бащата ѝ получава инсулт. След дълъг престой в болница, му трябва постоянно наблюдение и медицински грижи. Близките се свързват с хоспис "Милосърдие" и управителката им иска капаро.
„Като човек, който живее в нормална държава попитах за документ, че сме платили, тя каза "Няма проблем, аз нали ви познавам". Оставихме парите и на 6 март 2018 г. трябваше да го преместим, но от болницата ни се обадиха, че той рано сутринта е починал“, разказва Албена пред БТВ.
Жената информира хосписа и си иска парите обратно.
„Каза, че капарото не се връща и беше доста груба. Поисках контакт със собственика, но не получих отговор“, допълни Албена.
Ето и позицията на Теодора Пидромова – управител на хоспис "Милосърдие":
- Случвало ли се е да вземете капаро и да не върнете парите на хората?
- Няма да ви кажа "да", защото не знам за какво става въпрос.
- Всеки път ли издавате документ при взимане на капаро?
- В момента не се чувствам добре, в болнични съм, така че просто приключвам разговора. В договора всичко е описано, съгласуван е с юристите.
„След като не е започнало изпълнението на договора всичко, което е дадено по него, е недължимо дадено. Трябва да ги върне“, обясни адвокат Людмил Рангелов.
Ако сумата не бъде върната доброволно, може да се заведе дело.