Масово сигналите, които постъпват към Спешна помощ, са фалшиви или не са спешни. Подобни обаждания наброяват 70 на сто от общите повиквания.
Фалшивите повиквания костват до 16 милиона лева държавни пари само за тази година. Това показва справка на центъра в София. Едно напразно разкарване на линейка струва 250 лева, но информация за санкционирани заради подобни обаждания няма.
Дежурните диспечъпи отговарят ежедневно на повиквания за случаи на зъбобол, температура, колики в стомаха или високо кръвно.
Медицински екипи отиват на всички адреси. Имало дори случаи, в които се оказва, че линейки се отзовават на сигнали за запушена канализация или котка, избягала в съседния двор, коментира старша сестра Маргарита Ангелова пред bTV.
Екип на телевизията присъства на дежурство, на което заедно с медиците се отправя към адрес, за който е подадено обаждане за мъж със силна болка в корема. При пристигане на мястото се оказва, че случаят не е сериозен, но пациентът се нуждае от превоз до болница.
Проверката на друго повикване от жена, която се задушава, установява, че става дума за по-високо кръвно налягане, което е овладяно след прием на медикаменти.
Мъж от квартал „Факултета“ с опллаквания за болки в гърдите, се оказва страдащ от страхова невроза. Д-р Диляна Николова, лекар в ЦСМП-София, разказва, че пациентът е стар познайник на Спешна помощ и вика линейка няколко пъти в седмицата.
Оплакванията му всеки път са едни и същи - за задух, трепети, бодежи в сърдечната област.