Кабинетът одобри промени в Концепцията за преструктуриране на системата на болничната помощ. Целта е да се включат нови лечебни заведения, които биха могли да усвояват средства по ОП „Регионално развитие”, съобщиха от правителствената информационна служба.
Към 17-те държавни болници, които могат да получат финансиране за подобряване на диагностиката и лечението на онкологични заболявания, ще се прибавят двете болници в Стара Загора. Те обаче ще могат да кандидатстват за средства само ако се обединят. Към момента от 17-те лечебни заведения са одобрени проектите за финансиране на 13 болници. Това са СБАЛО, УМБАЛ „Св. Марина” - Варна, „Александровска”, УМБАЛ „Св. Георги” - Пловдив, УМБАЛ „Г. Странски” - Плевен и многопрофилните болници в Русе, Монтана, Велико Търново, Бургас, Сливен, Смолян, Кърджали и Благоевград. За подобряване на диагностиката и лечението на онкологични заболявания в държавните болници са предвидени близо 148 млн. лв.
С промените към 10-те общински онкологични центъра, които ще се финансират със средства по оперативната програма, се прибавя и този във Варна. В концепцията се включват и още три болници от големи общински агломерации - Троян, Първомай и Харманли, с които броят на заложените големи общински лечебни заведения се увеличава на 13. Общо за развитието на онкологичните центрове и големите общински болници са одобрени 100 млн. лв.
С промените се прецизират и болниците в по-малките общини, които се очаква да развиват грижи за долекуване. Това ще бъдат лечебните заведения в общините Златоград, Луковит, Исперих, Павликени, Кубрат, Ихтиман и Своге. Лечебните заведения, които могат да получат финансиране, за да развиват услуги в извънболничната помощ, са тези в Годеч, Искър, Елена, Дряново, Генерал Тошево, Малко Търново, Тервел, Котел, Тополовград, Момчилград, Костенец и Средец. За всички тях са предвидени 47 млн. лв.
Лечебните заведения, които се включват в концепцията за болнично преструктуриране с тези промени, ще могат да кандидатстват по ОП „Регионално развитие", след като получат покана от МРРБ.