От Спешна помощ притеснени от напрежение между тях и пациентите заради новия стандарт

share

За 8 мин ще стигат линейките при хората с животозастрашаващо състояние. При тези състояния, ако се надмине този интервал от време, последиците са фатални.

Това обяви в сутрешния блок на бТВ шефът на „Пирогов“ проф. д-р Стоян Миланов по повод новия стандарт в Спешната помощ линейката да стига от 8 до 120 минути до пациента, в зависимост от състоянието му.

Миланов обаче не беше конкретен как ще се разбере кой случай е наистина спешен.

Много спешен случай е много разтегливо понятие. Ако един инфаркт е съпроводен с колапс и безсъзнание, екипът трябва да пристигне веднага. Апелирам към обществото да съдейства по телефона, за да можем да отсеем спешния случай от другия, отбеляза директорът на „Пирогов“.

Понякога лекарите дават указания и по телефона – при раждане и поглъщане на опасна субстанция, даде пример проф. Миланов.

Единственото, което може да промени стандарта, е тежкият кадрови дефицит, смята той.

Според медиците от Спешна помощ в София обаче заради прекомерното забавяне може да се породи напрежение между пациента и лекаря.

Масова практика е пациентите да преиначават симптомите си или да се подават фалшиви сигнали.
„Смятам, че не просто стандартът ще промени положението. Нужни са санкции“, категориен е медик от Спешната помощ.

„Един стандарт няма да възпита нашето общество и да го направи по-добро. Смятам, че стандартът идеално пасва на нашите условия, надявам се той да проработи и смятам, че той насочва целия ресурс и парите на данъкоплатците са там, където трябва да бъдат", обяви обаче Миланов.

Според него стандартът може да проработи до 1-2 години заедно с нов автопарк.

Водещи новини

Още новини