Общо 35% от децата се диагностицират погрешно като аутисти или с дислексия

Pixabay
share

Общо 35 процента от децата днес се диагностицират погрешно като аутисти или с дислексия, съобщи за БТА логопедът д-р Елена Делева от катедрата по Специална педагогика към Факултета по науки за образованието и изкуствата при Софийския университет "Св. Климент Охридски".

Психологът доц. Маргарита Бакрачева, която е заместник-декан на Факултета по науки за образованието и изкуствата при Софийския университет, информира, че днес се отчита все по-висок процент на различни комуникативни нарушения и на нарушения в развитието при децата, които тревожат родителите, а и поставят учителите в позиция, за която не са подготвени.

Родените с цезарово сечение деца са по-застрашени от аутизъм

Приобщаващото образование, при липсата на достатъчно информираност и работа в мрежа, трудно може да изпълни задачата си и да осигури възможности за развитие на цялостния потенциал на децата.

Затова през тази година преподавателите от Факултета по науки за образованието и изкуствата при СУ ще участват в третата по ред национална кампания за безплатни консултации с логопед, организирана по повод на 6-март - Европейския ден на логопедичната терапия.

През 2017 г. "Логопедия.БГ" организира кампанията под името "Логопед с добро сърце". Историята й е свързана с инициативата на частно практикуващи логопеди, които създават неписаната традиция в първата седмица на март да обявяват безплатни консултации и да информират обществото за естеството на работата си. Тази година официален партньор на кампанията е Сдружението на частно практикуващите логопеди, информират специалистите.

Момче с аутизъм ще учи в спортно училище

И отбелязват, че доказаният професионализъм на практикуващите преподаватели от катедрата за Специална педагогика помага на родителите и на учителите да се справят с погрешното "етикетиране и да разберат, че децата са в норма".

В противен случай погрешната диагноза неминуемо води до наложени проблеми с интеграцията и индивидуалното развитие, с мотивацията за учене и със самооценката на децата. В дългосрочен план това повишава тревожността и на децата, а на родителите като "несправящи се", увеличава се стресът и прегарянето при учителите, и отпадането на учениците от училище.

Водещи новини

Още новини