Американските власти са започнали разследване за проблеми с автопилота на 765 хиляди автомобила на Тесла

share

Правителството на САЩ е започнало официално разследване на частично автоматизираната система за управление на Тесла Автопилот (Tesla Autopilot) след серия от сблъсъци с паркирани автомобили със специален режим на движение, съобщи Асошиейтед прес.

Разследването се отнася до 765 хиляди автомобила - почти всички, които Тесла е продала в САЩ след излизането на пазара на модела от 2014 г. При катастрофите, установени от Националната администрация за пътна безопасност (NHTSA), са били ранени 17 души, а един е загинал.

Според NHTSA при 11 катастрофи от 2018 г. насам автомобили на Тесла са се сблъскали с превозни средства на места на инциденти, където са били използвани светлинни сигнали, знаци със светещи стрелки или конуси, предупреждаващи за опасност.

Разследването е още един сигнал, че NHTSA при правителството на Джо Байдън заема по-твърда позиция към автоматизираната пътна безопасност. По-рано агенцията неохотно предприемаше регулации на новата технология от страх да не попречи на въвеждането на потенциално животоспасяващи системи.

Tesla повиши цената на електромобила си Model S с 5000 долара

В разследването е включена цялата гама на Тесла, моделите Y, X, S и 3 от 2014 до 2021 г.

Националният съвет за транспортна безопасност (NTSB), който също разследва някои от катастрофите с участието на Тесла от 2016 г. насам, препоръча на NHTSA и Тесла да ограничат използването на системата Автопилот. Освен това NTSB препоръчва на NHTSA да изиска от Тесла да въведе по-добра система, която да гарантира, че водачите внимават в движението.

Миналата година NTSB обвини Тесла, водачите и либералните правила на NHTSA за две катастрофи, при които автомобили на Тесла катастрофираха под напречно преминаващи камиони с полуремаркета.

Катастрофите на Тесла с автомобили със специален режим, които разследват властите, са започнали през януари 2018 г. в Калифорния, когато Тесла със системата Автопилот е катастрофирала в паркирана пожарна кола с включени светлини, която частично е блокирала лентите за движение.

Разследването може да доведе до изтегляне от пазара или други принудителни действия от NHTSA.

Тесла използва камери, много електроника и понякога радар, за да локализира обекти, да ги идентифицира и да решава в каква посока да се движи автомобилът. Според Радж Раджкумар, професор по електро- и компютърно инженерство в университета Карнеги Мелън, радарът на компанията обаче е бил склонен да дава "фалшиво положителни" сигнали и да спира автомобила, след като идентифицира надлези като препятствия.

Сега Тесла е елиминирала радара и използва камери и хиляди изображения, с които идентифицира препятствията на пътя. Според Раджкумар системата работи добре при повечето обекти, но има проблеми с паркирани автомобили със специален режим на движение и с перпендикулярни камиони. Според него изходните изображения и обучението на системата не са достатъчно. "Почти по определение обучението (на системата) никога няма да бъде достатъчно добро", казва той.

Тесла освен това позволява на подбрани собственици да тестват т.нар. система за "пълно самоуправление". Раджкумар смята, че това също трябва да бъде разследвано.

Водещи новини

Още новини