Изпълнителният директор на Фейсбук Марк Зукърбърг каза пред американски конгресмени по време на слушания в Камарата на представителите във Вашингтон, че смята за неизбежно въвеждането на регулации в индустрията на социалните медии. Той освен това разкри, че собствените му лични данни също са били включени в огромния пакет от лични данни на 87 млн. потребители на социалната мрежа, продадени на злонамерени трети страни, предаде БТА, цитирайки АП и Ройтерс.
"Значението на интернет в света и ролята му в живота на хората растат и мисля, че ще необходима някаква регулация", каза Зукърбърг в показанията си пред комисията по енергията и търговията към долната камара на Конгреса на САЩ. Трябва обаче да се внимава каква ще бъде тази регулация, отбеляза той. По-големи компании като Фейсбук имат ресурси да се съобразят с наложена от правителството регулация, но "това може да се окаже по-трудно за малки стартъп фирми", добави Зукърбърг.
Изслушванията на шефа на Фейсбук в Конгреса продължиха втори ден днес след грандиозния скандал за злоупотреба с лични данни, разтресъл из основи не само неговата огромна компания, но и цялата сфера на социалните медии в САЩ и Европа. 33-годишният Зукърбърг каза в отговор на въпрос, че Фейсбук позволява на своите потребители сами да решат дали и как желаят тяхната информация да бъде споделяна. След това той обаче призна, че неговата компания "може по-добре да обясни как работи механизмът на рекламата", който позволява т.нар. микротаргетиране, което насочва рекламни съобщения с оглед на следените лични предпочитания и интереси на потребителите на мрежата.
"Но как могат потребителите да имат контрол над своите лични данни, когато Фейсбук не успява да контролира тези данни?", запита риторично демократът Франк Палоун от Ню Джърси. След доста остра размяна на реплики със Зукърбърг, демократката Даяна Дегрет от Колорадо каза, че Конгресът трябва да помисли за налагане на "наистина солидни глоби" за социални медии, които продължават да компрометират лична информация на своите потребители.