Компанията, изкарала насила пътник от самолет, не се изивни

Getty Images
share

Американска авиокомпания си навлече лавина от критики, след като насилствено свали пътник от полет Чикаго-Луисвил заради продадени повече места.

Ръководството на "Юнайтид Еърлайнс" не се извини, а обяви, че служители са следвали процедурата, а пътникът се е държал войнствено и е нарушил реда. Авиационните власти в САЩ проверяват как са приложени правилата, предаде БНТ.

За да качи четирима свои служители на полета от Чикаго до Луисвил, преди излитане компанията Юнайтед Еърлайнз трябвало да свали някой от пътниците с билети. В ситуации, когато пътниците са повече от местата, по правило първо се търсят довроволци да се откажат от полета срещу обезщетение. В случая предложили 400 долара, после 800, но никой не откликнал. И тогава нарочили един от пасажерите, но той на висок глас отказал с аргумента, че е лекар и трябва да се върне при пациентите си. Тогава повикали полицаи от охраната на летището, а пътници заснели бруталното извеждане.

В социалните мрежи кадрите предизвикаха гняв и саркастични коментари като "Качваш се лекар, слизащ пациент" и "Първо ще те настаним, после ще те набием". В китайските социални мрежи също се вдигна силен шум заради информация от пътник, че сваленият казал - избраха ме защото съм китаец. Според съобщения от днес той изглежда е виетнамец, лекар и от 20 години живее в САЩ.

И още от правилата - капитанът има право да свали пътник, а който се съпротивлява, става нарушител на реда. Само че обикновено компаниите уреждат въпроса с прекомерния брой пътници още преди качване на борда. Така не само не се стига до скандали, а пътници с по-гъвкав график охотно приемат щедрите компенсации и понякога дори нарочно търсят такива ситуации.

Водещи новини

Още новини