Световноизвестното американско списание "Нюзуик" приключи днес 80-годишната си печатна история с издаването на последния хартиен брой, предаде ДПА.
Списанието ще продължи да излиза само в електронен вариант. Това решение беше оповестено на 18 октомври след данните, че компанията, издаваща списанието, понася милиони долари загуби годишно. Последният печатен брой на "Нюзуик" е с корица на която има черно-бяла снимка на бившите офиси на редакцията в Манхатън. Към снимката има текст: "Последно печатно издание". Пред този текст е знакът, който се поставя пред имената на акаунтите в социалната мрежа Туитър. Така снимката с бившия офис на списанието и със символа на Туитър проследяват прехода на "Нюзуик" от ерата на печатните издания към цифровите технологии и дигиталните формати.
Навремето "Нюзуик" беше водещо издание в медийния пейзаж на САЩ. То предоставяше седмично на цели поколения американци множество анализи. Но от 2005 г. тиражът спадна наполовина до 1,5 милиона и рекламите намаляха с над 80 процента. Дигиталното издание на "Нюзуик" ще се нарича "Нюзуик глоубъл". Читателите му ще плащат по 25 долара на година за достъп до него, а ако искат достъп само до един брой, ще трябва да платят 5 долара.
Електронното издание на "Нюзуик" ще може да се чете в интернет и на таблети. Някои публикации ще се появяват и в изданието "Дейли бийст".