Водка "Столичная" се ребрандира заради руската инвазия в Украйна

Getty Images, архив
share

Производителят на водка "Столичная" обяви мащабно ребрандиране на продукта като израз на яростната си позиция срещу режима на Владимир Путин и руската инвазия в Украйна, пише CNN.

Всичко по темата:
Руската инвазия в Украйна 13413

Водката, която е популярна като руска, вече ще се продава и предлага просто като Stoli, се казва в изявление на компанията.

Основателят на Stoli Group, роденият в Русия милиардер Юрий Шефлер, беше изгонен от страната през 2000 г. заради позицията си срещу Путин. Алкохолът се предлага на пазара като руска водка, но производствените мощности са в Латвия от годината, в която Шефлер бе изгонен от родината си.

По-рано тази седмица Stoli Group обяви, че ще използва само словашки съставки, за да се увери, че нито една от тях не е с руски произход.

Длъжностни лица от Охайо до Ню Хемпшир призоваха магазините за алкохол да премахнат от рафтовете си продукти, произведени в Русия или с руска марка, което в по-голямата част от случаите означава водка. Някои собственици на барове дори изхвърлиха водка в знак на протест.

Британските супермаркети спират продажбата на руска водка

Тези бойкоти и протести обаче едва ли ще имат голямо въздействие. Произведената в Русия водка представлява много малък процент от продажбите на водка, според Съвета по дестилиран спирт (DISCUS), национална търговска организация, която представлява производителите на спиртни напитки.

В Съединените щати по-малко от 1% от консумираната водка се произвежда в Русия. Повече от половината от цялата водка, консумирана в страната, всъщност се произвежда в САЩ, според данни от IWSR Drinks Market Analysis, глобална фирма, която проследява продажбите на алкохол.

Всичко по темата:
Руската инвазия в Украйна 13413

Водещи новини

Още новини