Германските политици постигнаха сделка за финансиране на националната месечна карта за обществения транспорт

gettyimages
share

Германските политици постигнаха днес споразумение за финансирането през 2025 г. на популярната национална месечна карта за обществения транспорт, която предлага възможност за неограничено придвижване с местните и регионалните влакове, съобщава ДПА, цитирани от БТА.

Картата, известна като "Дойчландтикет" (Deutschlandticket), беше въведена през май 2023 г. и бързо стана хит след жителите на Германия. Приблизително 13 милиона души притежават такава карта, която до края на годината струва 49 евро месечно, а от догодина ще поскъпне до 58 евро.

От самото начало обаче финансирането на картата беше проблемно, тъй като разходите се поделят между федералното правителство и регионалните и местните власти, както и между десетки жп оператори и превозни агенции.

Подкрепата за германските консерватори расте преди предсрочните избори, сочи анкета

Тъй като "Дойчландтикет" е по-евтин от останалите такси за придвижване, транспортните компании поискаха субсидии, за да покрият загубата на приходи и да финансират инвестициите си.

Новото споразумение, което ще даде възможност "Дойчландтикет" да съществува поне до края на 2025 г., беше сключено между отиващото си правителство на Олаф Шолц и опозиционния блок ХДС/ХСС, който се очаква убедително да спечели предсрочните избори в началото на следващата година.

Лидерът на ХДС и потенциален бъдещ канцлер Фридрих Мерц обаче изтъкна, че продължаването на действието на картата и след 2025 г. ще бъде част от трудните преговори за бъдещия бюджет на страната. "Бихме желали нещо като "Дойчландтикет" да продължи да съществува", заяви Мерц и допълни, че това ще стане ясно догодина.

Асоциацията на германските транспортни компании и лидерите на 16-те федерални провинции призоваха да се намери постоянно решение за финансирането на картата от 2026 г. насетне.

Водещи новини

Още новини