Френското потребителско доверие е останало стабилно през май под дългосрочната средна стойност, се посочва в данните от проучване на Националния статистически институт "Инсее" (Insee), публикувани днес и цитирани от ДПА.
Индексът на потребителското доверие се е задържал на 90 пункта през май, колкото беше и през април. Икономистите очакваха той да нарасне до 91 пункта. Индексът обаче е останал под дългосрочната средна стойност от 100 пункта.
Индексът, измерващ перспективата на потребителите относно финансовата им ситуация, се е влошил до -14 пункта през май спрямо -12 пункта преди месец, Междувременно подиндексът за миналата финансова ситуация на домакинствата се е увеличил до -24 пункта спрямо -25 пункта.
Делът на домакинствата, които смятат, че времето е подходящо за големи покупки, е продължил да показва лека устойчивост през май. Съответният индекс се е увеличил с 1 пункт до -32 пункта.
Потребителите са леко по-песимистично настроени относно бъдещата им икономическа ситуация. Референтният индекс е нараснал до -46 пункта спрямо -49 пункта, а индикаторът за миналата финансова ситуация също се е увеличил незначително до -72 пункта спрямо -73 пункта през предходния месец.
Мнението на домакинствата за бъдещите им възможности да спестяват се е подобрило през май, като съответният индекс се е увеличил от 11 до 12 пункта.
Опасенията на потребителите за безработицата са се увеличили, като индексът е нараснал до 27 пункта през май спрямо 22 пункта.
Делът на домакинствата, които смятат, че цените ще се увеличат през идните 12 месеца са се повишили незначително до -50 пункта спрямо -51 пункта.
Междувременно потребителското доверие в Италия е нараснало този месец, като индексът се е повишил от 95,2 пункта до 96,4 пункта през май, съобщи Националният статистически институт "Истат" (Istat), цитиран от АНСА.
Индексът на бизнес доверието се е понижил от 95,2 пункта до 96,4 пункта, а този за строителния сектор е спаднал от 103,3 пункта до 101,6 пункта, което е най-ниското ниво от ноември 2022 г., отбелязва БТА.