Според министъра на транспорта и морските въпроси на Черна гора Филип Радулович ситуацията в железопътните компании на страната е тревожна, предаде за БТА черногорската агенция МИНА.
След среща с ръководствата на тези компании Радулович обяви, че ще запознае колегите си с проблемите в железопътния сектор на предстоящото заседание на кабинета, тъй като настоящата ситуация изисква дълбоки промени и стратегическа намеса.
"Дълговете, неефективността, липсата на квалифицирани професионалисти и инфраструктурните предизвикателства очертават сложна картина, изискваща щателна проверка", каза Радулович.
Той заяви, че тези дружества се нуждаят от професионално ръководство, както и от членове на борда, които да нарушат досегашната практика за назначаване на ръководство по политическа принадлежност.
"Това, което вече мога да съобщя, е, че статутът на някои компании със сигурност скоро ще се промени. Окончателното решение ще дойде след конкретен анализ въз основа на споразумението, което имаме със Световната банка. Министерството на транспорта и морските въпроси скоро ще започне изготвянето на Закон за железниците, което без съмнение ще бъде изключително предизвикателство. Ще направим всичко, за да гарантираме, че поради сериозността на ситуацията този нов законодателен акт ще бъде готов през първата половина на следващата година или може би дори през първото тримесечие", каза Радулович.
Той изрази задоволство от факта, че Европейската комисия е одобрила най-голямата единична субсидия, която Черна гора е получавала от Европейската комисия.
"Тя е в размер на 112,6 млн. евро и се отпуска за реконструкцията на жп участъка от Бар до Голубовци. Сумата ще бъде придружена от заем в същия размер от ЕБВР и ЕИБ, което я прави една от най-големите капиталови инвестиции в момента в Черна гора. Тази финансова подкрепа от Европейската комисия е потвърждение, че ангажиментът на Черна гора за членството в Европейския съюз е един от ключовите стратегически приоритети на това правителство", каза Радулович.