Британският регулаторен орган проучва "зелените" твърдения на "Юниливър"

GettyImiges
share

Някои продукти, произведени от базираната във Великобритания компания "Юниливър" (Unilever), са обект на обстойна проверка от британския орган за конкуренцията и пазарите (CMA) заради "зелени" твърдения, предаде ДПА, цитирани от БТА.

Продуктите включват определени стоки от първа необходимост за домакинствата или потребителски стоки или бързооборотни потребителски стоки, сред които има хранителни продукти и напитки, почистващи продукти, тоалетни принадлежности, стоки за лична грижа и други. 

Действията на регулаторния орган идват след опасения относно това как компанията предлага на клиентите екологични продукти. 

Причината за проучването са опасенията, че някои твърдения и езика, използван от компанията, са неясни и могат да подведат купувачите по отношение на екологичното влияние на някои продукти.

Твърденията за някои съставки са представени по начин, който може да преувеличава колко е "натурален" даден продукт и така да създаде неточно и подвеждащо впечатление, отбелязва регулаторният орган, добавяйки, че употребата на цветове и изображения като зелени листа, могат да създадат цялостно впечатление, което някои продукти са по-екологични, отколкото са в действителност.

Органът за конкуренцията и пазарите се е свързал с "Юниливър" и ще представи детайлно опасенията си по-късно днес. Миналата година купувачите във Великобритания са похарчили над 140 милиарда британски лири (176 милиарда долара) за стоки от първостепенно значение и бързооборотни стоки. 

Водещи новини

Още новини