Великобритания забрани реклами на три авиокомпании заради подвеждащи екопослания

Pixabay
share

Британските власти забраниха във Великобритания да бъдат представяни реклами на три авиокомпании - "Луфтханза" (Lufthansa), "Ер Франс" (Air France) и "Етихад" (Etihad). Според британска регулаторна агенция тези реклами "създават у клиентите подвеждащо впечатление", че авиопревозвачите опазват околната среда, предаде ДПА. 

Реклами, публикувани през юли в онлайн търсачката "Гугъл" (Google), представят "Ер Франс" като "ангажирана с опазването на околната среда" и призовават клиентите да "пътуват по-добре и по-устойчиво (екоориентирано - бел. ред.)".

От рекламите на "Луфтханза" може да бъде направен извод, че клиентите й ще допринесат за опазване на околната среда, когато летят със самлотетите на авиокомпанията, посочва БТА, цитирайки Ройтерс.

В реклама на "Етихад" се твърди, че услугата на авиокомпанията включва "защита на околната среда".

Британската Служба за рекламните стандарти (ASA) е провела разследване относно тези реклами заради опасения, че те "създават подвеждащо впечатление" относно влиянието върху околната среда, което оказват авиокомпаниите.

Регулаторът посочва, че самолетните полети генерират високи нива на вредни емисии от въглероден диоксид и на други газове, които имат "съществен принос" за промените на климата.

Вече повече от десетилетие екологични организации обвиняват авиокомпаниите в практики на "грийнуошинг". Това е термин, който описва практиките на някои фирми да представят своите продукти или услуги за "щадящи околната среда", когато на практика те не са такива.

Затвор за ютюбър - умишлено разбил самолета си за гледания онлайн

Водещи новини

Още новини