Всяко пето дете в британските начални и средни училища изостава с говоренето и разбирането на думите, показва ново проучване на благотворителна организация. Това е най-високият брой деца с речеви и езикови проблеми, регистриран някога. Благотворителната организация Speech and Language UK е направила проучването сред учители в цялата страна.
Освен, че децата изостават с владеенето на езика, учителите отчитат също, че решаването на проблема далеч не е приоритет на правителството и че те не получават достатъчно обучение и подкрепа.
Проучване на друга благотворителна организация National Literacy Trust пък показва, че повече от половината деца и млади хора не обичат да четат в свободното си време.
Тревожните данни идват в момент на друга криза – тази със затварянето в началото на учебната година на стотици училища, строени с газобетон, чийто срок на годност е изтекъл, по съображения за безопасност.
Мярката на правителството предизвика хаос сред директорите на училища, които трябва или да осигурят алтернативни сгради или да преминат към онлайн обучение.
Министърът на образованието Джилиън Кийгън тази сутрин се опита да успокои директорите, че ремонтът на сградите няма да бъде за сметка на техните бюджети.