Недоволни от разширяването на "зоната без замърсяващи коли" в Лондон чупят трафик камерите

pixabay
share

Решението на властите в Лондон, с което от вчера беше значително разширена зоната в града, в която се налагат такси на превозните средства, които най-много замърсяват околната среда, предизвика остра реакция сред част от жителите на мегаполиса. Някои от камерите, които следят трафика в града, станаха обект на вандалски прояви, информира Асошиейтед прес, цитирани от БТА.

Стотици камери, които "разпознават" регистрационните табели на автомобилите и другите превозни средства, са били повредени, изключени от захранването или направо откраднати от противници на разширяването на обхвата на зоната със свръхниски емисии (ULEZ), съобщи полицията в Лондон.

Вандалите са част от организирана група от "отмъстители" срещу решението за разширяването на зоната, посочва АП. Те са известни като "Блейд рънърс" (Blade Runners), явно по аналогия с някои от героите на популярната кинопоредица, базирана на научно-фантастичния филм от 1982 г. "Блейд рънър".

Кметът на Лондон Садик Хан твърди, че разширяването на зоната със свръхниски емисии ще намали замърсяването на въздуха в британската столица, с което се свързва преждевременната смърт на около 4000 души всяка година.  

Разширената "чистата зона" в Лондон влиза в сила от днес

Противниците му контрират, че таксата от 12,50 британски лири (около 16 долара) дневно за жителите на града, които карат по-стари автомобили, е несправедлива и тежка, особено на фона на поскъпването на живота поради високата инфлация. Те посочват, че мярката представлява своеобразно наказание за много жители на предградията на Лондон, които разчитат на колите си, за да се предвижват до работните си места, да закарат децата си на детска градина или училище, както и за други неотложни нужди.

"Трафик камерите ще продължат да излизат от строя", смята Ник Арлет, който е сред организаторите на протестите срещу разширяването на обхвата на зоната със свръхниски емисии. Той посочва, че "нито одобрява, нито осъжда вандалските прояви". 

"Хората са гневни", допълва активистът. 

Оспорваната мярка се прилага към по-голяма част от автомобилите и микробусите с бензинови двигатели, които са произведени преди 2006 г. При тези, които са с дизелови двигатели, тя обхваща моторните превозни средства, произведени преди 2015 година. 

Зоната със свръхниски емисии (ULEZ) бе въведена за пръв път през 2019 г. в центъра на Лондон и бе разширена през 2021 г. От вчера към нея бяха добавени още квартали, в които живеят около 5 милиона души, но транспортните връзки не са на достатъчно добро ниво.

Кметът Садик Хан посочва, че благодарение на това решение "5 милиона повече жители на Лондон вече могат да дишат по-чист въздух". 

"Поради тази мярка бедните хора ще обеднеят още повече", задочно отговаря представител на местните жители - Анна Остин. Тя споделя, че разчита на 15-годишната си дизелова кола, за да пътува до работното си място и да кара децата си на училище.

Водещи новини

Още новини