Американският модел препдолага отстояване на идентичност и групи, а френски не признава наличието на групи, всички са граждани на Франция. Проблемът е, че вече има 3-4 поколения. Те живеят на помощи. Това означава, че те не търсят работа. Френският модел иска да им владееш езика, да минеш през училище, то е социалният ти асансьор, а те атакуват точно училищата. Така журналистът Тони Николов коментира размириците във Франция, започнали след убийството на 17-годишния Наел от полицай.
"Създава се контракултура. Когато говорим за тези младежки банди, от една страна те са възраст между 12 и 14-годишни, какво да се направи? Макрон изказа пожелание да се глобят родителите. Налице е деескалация, палежите ще спрат", прогнозира той, но обясни, че същинската работа по проблема с нетърпимостта към определени групи тепърва трябва да започне да се решава в същина.
"Трябва да приемем, че демокрацията не е хармония: всички се прегръщаме и вървим нанякъде, а опит да се съчетават групи с понякога конфликтни интереси. Такъв тип конфликти възникват навсякъде, където има и развити демокрации. Аналогичен е случаят с конфликтите в Сейнт Луис в Щатите. Чисто исторически този конфликт възниква след Алжирската криза. Моите колеги социолози, когато бях там на специализация, казваха, че родителите на тези деца са идвали във Франция с идеята да живеят зле, но децата им да живеят добре. Френското общество е доста ентноцентристко, в някои отношения дори повече от американското. Приемат тези млади хора дотолкова, доколкото те искат да се интегрират във френската култура. Още по времето, когато бях във Франция, беше добре известно, че младите жени от арабски произход се интегрират много добре във френското общество. Момчетата прогресират много трудно, тях патриархалната култура ги дърпа назад. В българското общество по някакъв начин има подобно напрежение сред определени групи млади хора: дрогираните шофьори по пътищата, агресията от училищата, това е резултат от дълбока личноста неудовлетвореност, защото не могат да се реализират. Френското общество реално не приема тези хора", коментира от своя страна социологът Мира Радева.