Самолетът подава сигнал за бедствие докато е над Егейско море и иска аварийно кацане, защо тръгва да се връща по същият маршрут, по който е дошъл от Ниш, а не тръгва директно към Кавала? Този въпрос постави в ефира на Нова телевзия авиоекспертът Димитър Ставрев.
“Смята се, че пожарът не е започнал веднага от двигателя”, каза Ставрев.
“Смята се, че поради характера на товара и неговата чувствителност, първоначално са решили да се върнат в Ниш, тъй като превозването на такъв тип стоки е свързано с определена конфиденциалност”, поясни авиоекспертът, позовавайки се на карта, проследяваща траекторията на самолета.
Според данни, предоставени за самолета, той е летял 12 минути до достигането на брега. “За толкова време щяха да стигнат до Кавала и да избегнат инцидента”, изчислява Ставрев.
Освен траекторията на самолета, експертът поставя под въпрос и неговата изправност.
“Самолетът може да лети с три двигателя до следващата дестинация, която е Аман. Той е с голяма мощност, може да превозва 20 тона. Няма обяснение защо тръгва да се връща. Имало е нещо друго, което ги е притеснило”, смята той.
”Може да има сериозни притеснения относно поддръжката на самолета”, допълни Ставрев. Той обаче изключи версията за умишлено сваляне на самолета.
Самолетът, модел Ан-12, е бил произведен през 1971г. Преди да стане част от украинската авиация, той е бил собственост на две български авиокомпании.