Утре, в четвъртък и в събота 40 000 работници няма да се явят на работа, което ще причини сериозни проблеми в железопътния транспорт на Острова. Според министъра на транспорта Грант Шапс стачката е грешка, която ще причини неудобство на милиони - включително и зрелостниците, които тези дни се явяват на изпити. Според него заплатите на железопътните работници вече са разумни.
Предприетите синдикални действия са в резултат на нерешения спор относно заплащането, работните места и условията на труд. Синдикатът на транспортните работници (RMT) иска увеличение на заплатите със 7% , което към момента е по-ниско от инфлацията, но по-високо от предлаганото от работодателите, съобщава БТА.
Генералният секретар на синдиката RMT Мик Линч каза, че последните предложения на публичните и частните компании, опериращи с влакове, са били отхвърлени, защото са били неприемливи. Той предположи, че ръцете на работодателите са били вързани от правителството. Мик Линч обвини транспортния министър Грант Шапс за съкращаването на бюджета на обществения транспорт с милиарди лири стерлинги.
Синдикатът също така твърди, че правителството се опитва да наложи съкращения на хиляди работни места в сектора. „Пръстовите отпечатъци на Грант Шапс и ДНК-то на Риши Сунак са навсякъде по проблемите на железниците“, заяви Мик Линч.
Запитан дали стачните действия могат да продължат месеци, ако не бъде постигнато споразумение, той отговори, че това най-вероятно ще стане. В отговор на упреците, министър Шапс изрази мнение, че в основата на конфликта са шефовете на профсъюзите, който са предизвикали стачката с претенции за неоснователно високо увеличение на заплатите.
В отговор на съобщението за започващата стачка, говорителят на Даунинг стрийт каза, че това е дълбоко разочароващо и разрушително, а Борис Джонсън определи стачката като "акт на самонараняване на железопътните работници”.
Стачката ще причини неудобство на милиони тази седмица. Някои анализатори се опасяват, че тя може да даде начало на месеци на стачни борби, като други работници, включително учителите, могат също да предприемат действия по-късно тази година.
Министърът на транспорта в сянка на лейбъристите Луиз Хей застана зад железопътните работници, защото се борят за справедливо уреждане на заплащането, но съжалява за неудобствата, които ще предизвика стачката.
Тази седмица може да бъде засегната още една невралгична точка в отношенията между правителството и синдикатите, тъй като правителството има намерения да отмени забраната, наложена през 70-те години, за наемане на работници от агенции, които да замесват стачкуващите работници.