Дания обяви днес, че строителните работи по най-дългия железопътен и сухопътен тунел в света, Фемарн-Белт, който ще свързва скандинавското кралство с Германия, ще започнат на 1 януари в датския участък, предадоха БТА и Франс прес.
Строителните работи в Лоланд ще започнат на 1 януари 2021 година и ще могат да продължат в германския участък от тази дата до средата на 2022 година, каза в комюнике министърът на транспорта на Дания Бени Енгелбрехт.
Дълъг близо 18 километра, подводният тунел трябва да свърже датските острови Лоланд-Фалстер (южно от Копенхаген) с германския регион Шлезвиг-Холщайн, минавайки под Балтийско море.
Връзката Фемарн-Белт ще бъде нов мост към континентална Европа и за бъдещи решения за зелен транспорт, приветства проекта датският министър, цитиран в комюникето.
Консорциумът, който изпълнява проекта, начело с Венси (Vinci) искаше да започне работа в средата на 2020 година наред с други причини и заради кризата с коронавируса, но това се оказа невъзможно практически, отбеляза датският министър.
Тунелът, който ще влезе в експлоатация в средата на 2029 година, ще позволи да се достигне от Германия до Дания за 10 минути с автомобил и 7 минути с влак вместо един час с ферибот, за да се пресече протока Фемарн-Белт или да се мине през обиколен път от 160 километра през датския район Ютланд.