Паническото пазаруване в Германия изглежда утихва, сочи обявената днес статистика, отчитайки скок на продажбите на алкохол и презервативи малко преди католическия Великден, предаде ДПА.
Продажбите на тоалетна хартия миналата седмица са били едва две трети под средните обеми, изчислени за периода август 2019 до януари 2020 година, посочи федералната статистическа служба.
Продажбите на хранителни продукти като паста, ориз и консерви с домати също отчитат спад след скока, свързан с опасенията от коронавируса предходните седмици.
Преди католическия Великден на 11-12 април потребителите са купували повече бира, като продажбите са скочили с 26 процента според данните. Продажбите на вино също са се увеличили - с 3 на сто.
Предходните седмици продажбите на алкохол в Германия са били предимно под средното равнище.
Продажбите на презервативи преди Великден също са скочили, макар че са били най-популярни в периода 12-22 март (скок от 56 процента), когато бяха въведени много от ограниченията за движение на хората в Германия заради коронавируса.
Продажбите на сапун и дезинфектанти остават постоянни над средното равнище, макар че данните сочат, че има леко понижение спрямо миналия месец.
В седмицата преди Великден продажбите на дезинфектанти са скочили със 71 на сто спрямо средната шестмесечна стойност от август 2019 година, а на сапун - с 10 процента, отбелязва БТА.