Европейската комисия глоби японската компанията Санрио (Sanrio), която стои зад популярната марка Хелоу Кити (Hello Kitty), с 6,2 милиона евро (6,9 милиона долара) за ограничаване на продажбите на единния европейски пазар, предаде ДПА, цитира Монитор.
Санрио прави дизайна, лицензира, произвежда и продава продукти с антропоморфната котка Хелоу Кити и други популярни герои като Май мелъди, Литъл туин старс, Керопи и Чококет, отбелязва Европейската комисия. Компанията притежава авторските права за героите Мистър мен и Литъл мис.
Продуктите с всички тези герои са най-разнообразни - от чаши, чанти, книжарски материали до играчки, като всички са защитени като търговска марка и интелектуална собственост.
Комисията започна разследването срещу лицензирането и дистрибуцията на продукти на Санрио през 2017 година. Еврокомисията установи, че Санрио е наложила преки и непреки ограничения, забрани или обезкуражаващи практики на търговци с цел да не продават стоките на компанията в други страни от ЕС, различни от страната на търговеца, което противоречи на правилата на единния европейски пазар.
Днешното решение потвърждава, че търговците, които продават лицензирани продукти не могат да бъдат възпрепятствани при продажбата на продукти в различни страни, посочва в съобщението еврокомисарят по конкуренцията Маргрете Вестагер.
Потребителите, без значение дали купуват чаша с Хелоу Кити или играчка Чококет, сега могат напълно да се възползват от основното преимущество на единния пазар - възможността да пазаруват в Европа възможно най-изгодно, допълни тя.
През март компанията за спортни стоки Найки (Nike) бе глобена по същата причина с 12,5 милиона евро, а срещу Юнивърсъл студиос (Universal Studios) все още се води разследване пак по подобни проблеми.