Това обясниха представителите на този първи по рода си проект в Европа, цитирани от Франс прес.
Първият "зелен влак" напусна фламандския пристанищен град тази сутрин в посока северна Белгия и границата с Холандия.
Отвътре нищо не го отличава от другите влакове, пълни със студенти или чиновници.
Обаче върху участък от десетина километра електрическата мотриса не черпи енергията си от производството на атомните централи или от природния газ на кралството, а използва електричеството, произведено от 16 000 слънчеви панела, които неотдавна бяха монтирани върху покрива на железопътен тунел, прекръстен "слънчевия тунел".
Северната част на района на Антверпен е подчертано равнинен и характеристиките на железопътната му линия са подходящи за експеримента.
Слънчевите панели покриват обща повърхност от 50 000 кв. м, което е около 8 футболни игрища. Те ще произвеждат 3300 мегаватчаса електричество, което се равнява на средната годишна консумация на почти 1000 домакинства.
Произведеното електричество се ползва както за движението на влаковете в тази отсечка, така и за железопътната инфраструктура като осветление и табели.
За една година обаче "слънчевият тунел" ще произвежда само толкова електричество, колкото би стигнало за движението на влаковете в Белгия в продължение на едва един ден.
Засега не се разглежда друг подобен проект за инсталиране на слънчеви панели.