"Медийният сектор в ЕС трябва да има повече възможности за саморегулация. Рекламните блокове са важен източник на приходи за радио- и телевизионните оператори и поради това е важно правилата за реклама да са гъвкави към интереса на зрителите".
Това заяви българският евродепутат от ГЕРБ/ЕНП Ева Майдел, която бе домакин на днешната среща на Асоциацията на българските радио и телевизионни оператори в Европарламента в Брюксел. Повод за посещението на АБРО са тристранните преговори между Съвета на ЕС, Европейската комисия и Европейския парламент по Директивата за аудио-визуални и медийни услуги, съобщи пресцентърът на ПП ГЕРБ.
Представители на Нова Телевизия и БТВ представиха основните си съображения по текущото законодателство пред българската делегация в Европейския парламент. Господин Йовчев, директор правни и бизнес отношения на БТВ посочи, че един от основните проблеми на телевизионния сектор е нерегламентираното разпространение на програми. "Основна посока, в която да се развие Директивата за аудио-визуални и медийни услуги в частта й за търговска комуникация, е осигуряването на по-голяма гъвкавост при планирането на рекламни блокове и самопромоция", допълни Елена Велкова, директор правни въпроси на Нова броудкастинг груп.
Освен Директивата за аудио-визуални и медийни услуги, АБРО посочиха проблеми и при Регламента за установяване на правила във връзка с прилагането на авторското право и сродните му права, приложими за определени онлайн предавания на излъчващите организации и за препредаването на телевизионни и радиопрограми. Групата на ЕНП в Европарламента подкрепя и ще отстоява позицията на българските оператори. Вотът в Комисията по правни въпроси е насрочен за ноември.