Гръцките власти са открили останки от самолета на "Иджипт Еър", обяви Ройтерс, като се позова на източник от гръцкото министерство на отбраната. Те са били намерени южно от остров Карпатос в южната част на Средиземно море, т.е. на около 50 мили югоизточно от района, където самолетът изчезна от радарите с 66 души на борда.
Гръцки авиодиспечер заяви за Би Би Си, че каквото и да се е случило с изчезналия самолет на "Иджипт Еър", е било внезапно и екипажът не е имал време за реакция, предаде БНР. Изказването му идва, след като гръцкият министър на отбраната Панос Каменос обяви, че самолетът е направил резки завои, след което е изчезнал от радарите.
На основата на опита, който имам, станало е някакво внезапно събитие. Каквото и да се е случило, е било бързо, така че екипажът на самолета не е имал време да реагира съгласно правилата, обясни авиодиспечерът Серафим Петру.
Египетският посланик във Франция каза, че гръцките власти са уведомили неговия колега в Атина, че са открили отломки в синьо и бяло при издирването на изчезналия самолет на авиокомпания "Иджипт еър", предаде Ройтерс.
"Всичко, което ще кажа, е, че нашето посолство в Атина ни каза, че с него са се свързали гръцките власти, които са съобщили, че са намерили отломки в бяло и синьо, отговарящи на цветовете на "Иджипт еър", заяви Ехаб Бадауи за телевизия Бе Еф Ем.
"Не мога да потвърдя, че това са отломките, но може да има основание да се смята, че това са отломките от този самолет", каза той.
Бивш египетски министър на гражданската авиация заяви, че ако се потвърди, че самолетът на "Иджипт еър" се е отклонил от курса преди катастрофата, това означава, че "се е случило нещо, което е накарало пилотите да загубят управление над самолета", посочва Асошиейтед прес, цитирана от БТА.
Мустафа Камел каза, че ако бъдат намерени отломките и черната кутия на самолета, това може да помогне да се установи "какво е станало, което е накарало пилотите да загубят управление".
По-рано властите заявиха, че самолетът с 66 души на борда е направил загадъчна поредица от доста остри завои, преди да се разбие в Средиземно море.
Според Камел пътническите самолети не са пригодени да правят 360-градусови завъртания по време на полет. По думите му подобно нещо "не съответства" на конструкцията на един пътнически самолет. "Това не са военни самолети", каза той.