Ужасът в Париж кодиран в картината „Залавянето на Христос”

share

Световен заговор срещу Европа и християнството, датиращ отпреди четири века, разкрива ирландецът Уолтър Елис в книгата си „Конспирацията Караваджо“. Той е автор на две научнопопулярни книги и сътрудник на елитни издания като „Сънди таймс”, „Файнейшъл таймс” и др. Роден е в Белфаст, а сега живее в Ню Йорк.

Преди 400 години Караваджо рисува „Залавянето на Христос”. Освен Иисус ключови фигури в нея са тази на Юда (изобразен с плешивина, наподобяваща кардиналска шапчица, и недоразвити пръсти на лявата си ръка), бягащ ученик на Христос в единия край на картината, а в другия - мъж с фенер, осветяващ всичките фигури. Картината се оказва не просто интерпретация на религиозен сюжет, а много повече - ключ към събития, реално ставащи днес и които са важни за нашата цивилизация, пише "Труд".

„Конспирацията Караваджо“ предсказва събитията, които се случват в реалния живот, и станалото в Париж е само началото. Днес в страните на Европа има над 30 млн. емигранти мюсюлмани, чийто брой застрашително се увеличава, а те отстояват своите традиции и религия. Авторът използва жанра на трилъра, подобно на Том Егеланд и Дан Браун, за да разкаже за тревогата си относно съдбата на Европа и християнството. Защото те вече не са същите.

Картината се намира в Националната галерия на Ирландия, Дъблин. През лятото на 2008 г. от Музея за западно и източно изкуство в Одеса бе откраднат друг вариант на картината, купен от руския посланик в Париж, който през 1870 г. го подарява на великия княз Владимир Александрович. В Одеса картината пристига през 20 век, а през 1950 г. е доказано, че е оригинал, което е потвърдено през 2005 г. и от испански експерти. Откраднатата картина е открита от германската полиция при опит да бъде продадена в Берлин. Оценявана е на 75 млн. евро.

Водещи новини

Още новини