Европейската комисия поиска днес от България и Полша да приложат правилно директивата на ЕС за безопасността на железопътните превози. Прилагането на тези правила е необходимо, за да може железопътните мрежи в ЕС да съответстват на най-високите изисквания за безопасност, пояснява комисията, съобщава БТА.
В България става въпрос за определението "железопътни предприятия", развитието и подобряването на безопасността на железопътните превози, сертификатите за безопасност, вземането на решения от органа по безопасността и независимостта на разследващия орган. В Полша проблемът е свързан с управлението на безопасността, отговорността на железопътните предприятия и на управителите на инфраструктурата, както и с независимостта на органа по безопасност и на разследващия орган.
Правилата на ЕС разработват общ подход към безопасността в железопътните превози, като установяват изисквания за безопасност, включително във връзка с безопасното управление на инфраструктурата и на движението, с ролята и отговорностите на железопътните предприятия и управителите на инфраструктура, и взаимодействието помежду им, с обща нормативна уредба за безопасността, с регулирането, управлението и контрола на безопасността, и с независимото разследване на произшествията, пише в съобщението.
Необходимите законодателни актове трябваше да бъдат приети до 30 април 2006 година. Ако България и Полша не реагират задоволително, ЕК може да отнесе въпроса до Съда на Европейския съюз. През юни 2013 г. комисията откри процедура за нарушение срещу България, а през февруари 2014 г. - срещу Полша. Сега се изпраща мотивирано становище. България и Полша разполагат с два месеца, за да отговорят на комисията, се допълва в съобщението.