Реклама "Сицилия - дом на мафията" разгневи Италия

Getty Images/Guliver
share

Рекламата на английски парфюм, спекулираща със сицилианската мафия, скандализира Италия, която реагира с мощна атака в социалните мрежи.

Парфюмът се нарича "Сицилиански лимони" (Sicilian Limes, по английското наименование на лимоните от сорта Citrus latifolia, използвани в козметиката) и наистина е произведен с лимони от Сицилия от лондонската фирма за бутикова козметика Шей енд Блу  (Shay & Blue). Негови създатели са основателят на фирмата Дом Де Вета, който е бивш вицепрезидент на компанията Шанел (Chanel), и новата звезда в бранша Жюли Масе, пише БТА.

Скандалът е заради миниатюрния диплян, поставен в луксозната опаковка на парфюма. Рекламата го представя като "парфюма на  Сицилия - дом на мафията", който може "да стане причина за вендета" (кръвно отмъщение) и е "безпощадно рисков".  Масовата реакция на италианци в социалните интернет мрежи бе изпълнена с неприятни фрази по адрес на английската фирма и призиви нейният нов парфюм да бъде бойкотиран. От днес обидните за Италия фрази са премахнати и козметичното изделие е вече промоцирано като "парфюма на остров Сицилия". Остава обаче "безпощадно рисковано" за двамата лондонски дизайнери да прекарат ваканцията си в Сицилия, предупреждават италиански медии.

Водещи новини

Още новини