Почти три четвърти от румънците или 72,2 процента предпочитат да купуват румънски продукти, дори и да са по-скъпи, докато 26,3 на сто избират продукти на най-добрата цена, независимо дали са румънски или внос от чужбина. Това показват данните от ново проучване на социологическата агенция ИНСКОП (INSCOP), изпратено и до редакцията на БТА.
Продуктите родно производство подкрепят поддръжниците на Социалдемократическата и Национално-либералната партия, хората над 45 години, неактивните, жителите на селата и тези, които нямат профил в социалните мрежи.
Продуктите на най-добра цена избират поддръжниците на Националистическата партия „Алианс за единство на румънците“, младите хора под 30 години, неактивните и потенциално активните.
62,7 процента от румънците са на мнение, че селскостопанските продукти румънско производство са по-редки в големите търговски мрежи, защото въпросните предпочитат продукти от чужбина. 33,4 на сто смятат, че тази тенденция се дължи на малкото местно производство. 3,9 процента не отговарят.
Проучването на общественото мнение е проведено между 22 и 29 февруари чрез телефонни интервюта. Участвали са 1100 души от различни социално-демографски категории на възраст 18 и повече години. Максимално допустимата грешка на данните е ± 2,95 процента.