През първите четири месеца на годината цените на основните стоки в гръцките супермаркети са се увеличили с 2,2%. Това показват данни на компанията за пазарни проучвания IRI, потвърждаващи опасенията, че инфлационният натиск може да забави върху икономическото възстановяване, съобщава електронното издание на атинския ежедневник Kathimerini.
Нарастването на цените е най-голямо в категорията храни – с 3,6% за периода януари-април в сравнение с година по-рано. Това вероятно ще окаже влияние върху потреблението, особено от домакинствата с най-ниски доходи.
Данните от IRI също така сочат към увеличение на цените на стоките за лична хигиена, със среден процент от 1,1%, докато цените на домакински стоки като перилни препарати и др., които регистрират значителен спад в продажбите, отчитат незначителен спад от 0,3%.
Супермаркетите запазиха ръст в приходите през първите четири месеца на годината след много стабилната за тях 2020 г. благодарение на пандемията. Изглежда, че са спечелили от затварянето на ресторантите, докато останалата част от търговията на дребно възобновява дейността си едва в началото на април.
На годишна база продажбите на супермаркети са нараснали с 1,3% от януари до април 2020 г. до 2,75 милиарда евро, предаде "Фокус".