Азиатската конкуренция създава проблеми на обувната промишленост на Германия

pixabay
share

Производители и търговци на обувки в Германия са изправени пред все по-острата конкуренция на азиатските търговски портали, предаде ДПА, като се позова на браншовата асоциация.
"Теми" (Temu) и "Шейн" (Shein) наводняват Германия с евтини обувки, повечето от които са с ниско качество, а някои дори са вредни за здравето", заяви Ролф Пангелс, управляващ директор на Асоциацията на германските производители на текстилни и кожени стоки и обувки (BTE) по време на Панаира на обувката в Дюселдорф.

И двете компании отхвърлят отправяните им критики и твърдят, че спазват стриктно правилата за качество и безопасност на стоките, които продават. Базираните съответно в Сингапур и Китай "Шейн" и Тему" са много популярни в Германия. По данни на асоциацията през 2023 г. германските потребители са си купили от тях над 1 милиард броя артикули под формата на дрехи и обувки.

Асоциацията обаче призовава властите да налагат по-строг контрол и да гарантира справедлива конкуренция. "Ако дейността на тези платформи не бъде спряна, в сектора на обувната промишленост ще се стигне до нови фалити", предупреди Пангелс.

От началото на годината броят на магазините за обувки в Германия е намалял с около 800 до 8750, посочват от асоциацията.

През първото полугодие оборотът на търговците на обувки е намалял с 2 на сто спрямо същия период на миналата година въпреки увеличението на цените.

Като се вземе предвид ръстът на цените спадът на оборота е дори още по-голям и отразява намалялото желание за потребление и лошото време през май и юни, посочва Пангелс. След доброто начало на годината през въпросните месеци се е стигнало до "болезнен двуцифрен спад на продажбите".

Историческата победа на крайнодесните в Германия

Прогнозата за бъдещето си остава песимистична, като над половината от търговците на обувки в Германия очакват продажбите им продължат да спадат, а около 30 на сто са на мнение, че те ще растат, сочи проучване на асоциацията. Около 41 на сто оценяват бизнес положението си като "лошо", а 16 на сто го смятат за "добро".

Водещи новини

Още новини