Китайци построиха за девет часа жп възел на нова гара в провинция Фуджиян, южен Китай.
Общата дължина на линията е 246 км. В строителството й са участвали седем специални машини - влака и 23 багера. Повече от хиляда работници са били разделени в седем различни екипа, за да вършат едновременно различни дейности под погледа на строителния надзор, пише "Монитор".
Видео, заснето от въздуха, показва как строителите работят по три отделни линии, които се събират на гарата.
Строителите освен това са поставили семафорите, както и системите за контрол на трафика. Според агенция Синхуа, гарата е Лонгян, а строителството е започнало на 19 януари и е свършило на 20 януари. Гарата свързва три основни железопътни артерии.
Бързината се дължи на добрата организация, коментира заместник-шефът на китайската група за строителство Tiesiju. Линията, която минава през тази гара, ще свързва югоизточен с централен Китай. По линията ще се движат високоскоростни влакове с максимална скорост от 200 км в час.
Това не е първата подобна демонстрация на строителните способности на китайците. Китайската компания Broad Sustainable Building Co. твърди, че сградите, построени от нея са най-бързо вдигнатите постройки в света. През 2010 г. компанията построява 15-етажният хотел Ark само за 48 часа. Пак същата година завършва 30-етажен хотел само за 15 дена, а цената му на квадратен метър е само 1000 долара, което се смята за много ниска цена. През 2011 г. вдига 6-етажна сграда за 5 дена. През 2015 г. завършва един от проектите си - Mini Sky City, небостъргач с 57 етажа. Строителството е отнело точно 19 дни, или по 3 етажа дневно. През 2015 г. властите решават да вдигнат разрушения мост Санюн в Китай. Строителите запечатват във видео издигането му и става ясно, че е готов за 43 часа. Всъщност се оказва, че разрушават стария за 24 часа и строят новия за 19 часа.
Още миналата година стана ясно, че Китай ще инвестира 4,7 трилиона юана (725 млрд. долара) ще инвестират властите в Китай в строителство на инфраструктура до 2020 г. В плановете са включени строителството на регионални пътища, които да превърнат области в регионални хъбове в следващите три години. Общо в плановете са включени повече от 300 проекта.