Изчезването на малайзийския самолет преди 12 дни продължава да бъде водеща тема за чуждестранния печат. Едва след 12 мъчителни дни наяве излезе нещо, което тайландските власти държаха досега в тайна, пише италианският в. "Кориере дела сера".
Тайландски военен радар е засякъл в 1,28 ч. на 8 март /малайзийско време/ самолет, който е летял към Куала Лумпур. Две минути по-късно малайзийският боинг, който принципно трябваше да пътува от Куала Лумпур за Пекин изчезна, според официалните данни.
Какъв е този втори самолет? Дали е бил изтребител? Дали е всъщност отклоненият вече самолет на малайзийските авиолинии? Засега този въпрос остава без отговор.
Банкок уточни, че досега не е споделил данните от радара, защото Малайзия не ги била поискала. Това е честно казано необяснимо поведение от страна както на Малайзия, така и на Тайланд, освен ако двете страни не са искали да скрият нещо, пишат журналистите на в. "Кориере дела сера" Гуидо Олимпио и Гуидо Сантевеки.
Новите разкрития за неидентифициран самолет показват, че тази машина е отивала първо към Куала Лумпур и Малакския проток, преди да завие на север и да се насочи към Андаманско море, западно от Малайзия, посочва по темата в. "Фигаро". Този самолет е сменил няколко пъти посоката, а сигналът, който изпращал бил слаб и прекъсвал, но това не се е сторило подозрително на Тайланд, тъй като самолетът не се е движил в тайландското въздушно пространство и не е бил възприет за заплаха за сигурността на Тайланд, допълва вестникът.
Втори нов аспект излиза наяве в последните часове. Той касае завоя на запад на малайзия самолет. Според американски източници, цитирани от в. "Ню Йорк таймс" завоят е бил препрограмиран. Някои, който е познавал много добре командите на системата за управление на полета е въвел данните за смяната на курса. Ето защо сега вниманието се насочва и към самата системата за програмиране на полета.
Промяната на курса чрез въвеждане на нови данни не е трудно за пилот или за човек, който имат опит с програмирането, посочва в. "Фигаро". Системата може да се препрограмира от мястото на първия и на втория пилот. Но в случая с полет МН370 изглежда трудно един и същи човек едновременно да препрограмира системата и да изключи системата за връзка със земята, както и системата за локализиране на самолета. Трябва да има двама души, за да свършат тази работа. Те трябва да са подготвени от известно време. Така че е имало или съучастничество между двамата пилоти или някой е заставил пилотите да действат така, или пък някой е извадил от играта пилотите и е поел контрола на самолета, посочва в. "Фигаро".
Според в. "Ню Йорк таймс" обаче препрограмирането на полета е станало не ръчно, а автоматично чрез въвеждането на компютърен код. Военните радари в Азия са прекалено силни, за да пропуснат преминаването на такъв самолет, посочва в. "Ню Йорк таймс", цитирайки американски експерти, които визират системата от военни радари в Китай, Индия, Пакистан и Афганистан. Тези оценки се появиха в отговор на предположения, че самолетът може да е преминал някъде, без да бъде идентифициран.
Западни издания публикуват и нови версии за изчезването. Все по-голяма вероятност набира сценарият, че малайзийският самолет е бил свален с ракета, след като се е озовал в ръцете на въздушни пирати, готови да го разбият върху азиатски мегаполис. Откъде е изстреляна ракетата, засега никой не смее да прави хипотези, посочва в. "Кориере дела сера".
Според психоложката от Париж Ребека Дювилие малайзийският самолет е станал просто жертва на криза на амок /внезапна проява лудост/ на пилотите, пише в. "Фигаро".