В засегнатите от конфликти страни има 34 милиона деца, които не посещават училище, и за образованието им са нужни 2,3 милиарда долара - десет пъти повече от помощите, които в момента се отделят за образование, заяви ЮНЕСКО, цитирана от Ройтерс.
"Връщането в училище може да е единственият лъч на надежда и нормален живот за много деца и юноши в страните, обхвани от криза. Образованието трябва да се възприема като част от първоначалната реакция при избухване на криза", заяви генералният директор на ЮНЕСКО Ирина Бокова.
През 2011 г. бе формулирана целта 4 процента от хуманитарната помощ да се отделя за образование, но миналата година за него са били отпуснати само 2 процента, се казва в изявление на организацията. За децата и юношите в засегнати от конфликти страни, особено за момичетата, е много по-голяма вероятността да не ходят на училище, отколкото за връстниците им в другите страни.
Дори и заложената цел от 4 процента да бе постигната през 2013 г., пак щеше да има 15,5 милиона деца и юноши, които са останали без хуманитарна помощ за образование, се посочва в изявлението. Половината от хуманитарната помощ, предвидена за образование, е покрила само 4 процента от отправените искания за подпомагане на образованието в света, се съобщава от цитирания в изявлението Глобален мониторингов доклад на ЮНЕСКО "Образование за всички".
Най-малко са получили Чад и Конго, а Хаити, Судан и засегнатите от цунамито от 2005 г. страни са получили повече. "Медийното внимание несправедливо отдава приоритет на едни страни за сметка на други", отбелязва ЮНЕСКО и подчертава, че много от призивите за помощ не обхващат всички нуждаещи се. През 2013 г. 21 милиона души в конфликтни зони са се нуждаели от образование, като 8 милиона от тях са били включени в призиви за помощи, но само 3 милиона са получили помощ след разпределянето на средствата, отбелязва ЮНЕСКО.