Явлението пилоти нарочно да разбиват пътнически самолети не е обичайно, но катастрофата с машината на "Джърмануингс" във Френските Алпи от вторник не е първият случай, в който летец попада под подозрение, предаде Асошиейтед прес в своя справка по темата, цитирано от БТА.
Самоубийство на пилота, лудост или отравяне са сред различните теории за мистериозното падане на самолета.
29 ноември 2013 г. - Самолет на "Мозамбик еърлайнс" се разбива в Намибия, при което загиват всичките 27 души на борда и шестчленният екипаж. Предварителното разследване сочи към преднамерен акт на капитана, след като той заключил втория пилот извън кабината.
31 октомври 1999 г. - Полет 990 на "ИджиптЕър" се разбива в Атлантическия океан, след като излита от международното летище "Джон Ф. Кенеди" в Ню Йорк. Всички 217 души на борда загиват. Според американските разследващи вторият пилот е изключил тягата на двигателите, насочил е самолета надолу и е повтарял фразата "Разчитам на Бог". Египетските власти отхвърлиха тези констатации, като според тях катастрофата може да е резултат от проблем в опашната част на машината.
19 декември 1997 г. - полет 185 на "СилкЕър" пада в индонезийска река, при което загиват всички 104 души на борда. Според американски разследващи капитанът вероятно е разбил самолета нарочно, но индонезийското разследване завършва без окончателен резултат.
21 август 1994 г. - полет на "Роял Еър Марок" се разбива в планина, след като излита от мароканския град Агадир. Всички 44 души загиват. Комисията, разследваща катастрофата, посочва, че пилотът нарочно е насочил самолета към земята, защото искал да се самоубие. Пилотски синдикат оспорва тази констатация.
9 февруари 1982 г. - самолет на "Джапан еърлайнс" се разбива в Токийския залив при заход към летище Ханеда. Двадесет и четири от 174-те души на борда загиват. За катастрофата е обвинен капитанът, който по-късно е обявен за психически нестабилен.