Тази година хърватските граждани планират да похарчат повече за пътуване, отколкото миналата година, показва проучване, проведено от международна финансова компания, предаде хърватската агенция ХИНА.
Проучването на промените в потребителските предпочитания, свързани с преживяванията, е проведено през януари. В него са анкетирани 16 000 души по света, 500 от тях са от Хърватия.
Проучването показва силен интерес сред хърватските потребители и потребителите в цяла Европа към създаването на незабравими моменти, коментират авторите на проучването, добавяйки, че тази година това съвпада с големи световни и европейски спортни събития, музикални турнета и кинофестивали.
61% от анкетираните в Хърватия планират да пътуват повече и да харчат повече за пътуване. Да похарчат повече за музикални фестивали и концерти планират 42% от тях, близо 40% планират да похарчат повече за гастрономически изживявания, а 73% смятат, че парите, похарчени за изживявания, винаги си заслужават. За 40% от анкетираните в Хърватия това означава създаване на най-добрите житейски спомени, за 44% придобиване на нов поглед към света, а за 41% обогатяване на живота чрез споделяне с другите.
11% от анкетираните планират да намалят разходите за всички тези преживявания тази година, отбелязва БТА.