Ветроходът "Калиакра" навършва 30 години. "На 28 януари в далечната 1984 г . е завършен корпусът му в завод "Парижка комуна" в Гдиня и е пуснат на вода", припомня първият капитан к.д.п.Тома Томов, пише "Стандарт".
Докато се строи "Калиакра" в продължение на 1 година в Полша, той и главният механик Иван Георгиев са неотлъчно там.
На този ден кръстницата на ветрохода Лидия Славова, учителка по литература, която е жива и здрава досега, чупи по традиция бутилка шампанско в корпуса и му дава името – "Калиакра".
От България идва цяла делегация начело с генералния директор на СО "Воден транспорт" Николай Йовчев, който е с ранг на зам.-министър, както и цялото посолство на България във Варшава.
"Калиакра" е първият ветроход, който полските корабостроители правят за чужд инвеститор.
Българската баркентина има две свои посестрими – "Погорие" и "Искра", строени преди нея, с които са като три капки вода. Първото бойно кръщене на "Калиакра" в най-престижната световна регата "Тол шипс" е през 1986 година, а след това следват по две и три участия всяка година. При дебюта й в "Тол шипс" кап. Томов е сред избраните капитани да представи ветрохода пред английската кралица Елизабет II. А на борда й два пъти се качва през годините по-късно и нейната дъщеря, принцеса Анна.
Но вече от 3-4 години "Калиакра" стои вързана в стария канал на Варна.
След приватизацията на Параходство БМФ корабът остана под шапката на държавата и се стопанисва от Българския морски квалификационен център.