Колекцията, смесица между висша и улична мода, ще бъде пусната на 17 ноември в около 300 магазина от мрежата на H&M в целия свят.
Тя ще комбинира култови дизайни на марката, като ще наблегне на цветните принтове, кожата и коприната при дамите, в комбинация с обувки с високи токчета и аксесоари.
Мъжката линия ще акцентира върху изчистения силует, класическото вечерно сако, колани и бижута за силния пол. Колекцията ще включва и декоративни възглавнички за дома, както и покривало за леглото.
Versace е поредното име в дълъг списък от партньори от висшата мода, с които H&M работи от 2004 г. насам - Karl Lagerfield, Stella McCartney, Comme des Garcons, Jimmy Choo, а напоследък – с Lanvin.
H&M е основен играч на пазара на "висша улична мода" и вторият по големина в света търговец на дрехи на дребно. Сътрудничеството с такъв уважаван дизайнер като Донатела Версаче само ще увеличи популярността на H&M сред потребителите.
Изненадващ е по-скоро ходът на дизайнерката, особено като се има предвид, че през 2008 г. заяви ясно пред New York Magazine: "Уважавам всеки, който минава от висшата към уличната мода.
Причината, поради която аз не го правя, е защото полагам големи усилия, за да поставя колекциите на Versace в луксозния сегмент. Мисля, че създаването на линия на Versace за H&M ще наруши представата за марката".
Днес обаче силната модна дама явно не смята така: "Развълнувана съм, че ще работя с H&M и ще имам възможността да достигна до тяхната огромна клиентела. Колекцията ще бъде квинтесенцията на марката – идеална както за феновете на H&M, така и за тези на Versace по целия свят".