Американската соул и R'n'B изпълнителка Ерика Баду е новото лице в следващата рекламна кампания на модната марка "Живанши" (Givenchy), чийто творчески директор в момента е италианецът Рикардо Тиши.
Изборът й не е случаен. От излизането на дебютният й албум Badiuzm са минали 16 години, но неговата обложка продължава да е силно послание за афроамериканската идентичност, а и модата заема централно място в нея, коментира "Гардиън". На снимката към Baduizm Баду носи африканска чалма, която с времето се превръща и в нейна запазена марка. Докато повечето съвременни певици като Риана, Бионсе и Сиара например, имат доста по-показни ангажименти с висшата мода, то при Баду модата винаги е била въпрос на личен стил, пише dnevnik.bg.
Това обаче не е първият случай, в който Баду влиза в ролята на модел. Правила го е и преди за Том Форд. В случая с "Живанши" изданието сравнява начина, по който изглежда, с величествена статуя, която с изящно гладка кожа и честен и много уверен поглед хваща мигновено вниманието и изглежда невероятно.
В кампанията компания й правят още моделите Мария Боргес, Азия Шоу и набиращата голяма популярност млада манекенка Ебони Райли. Всички те са чернокожи.
За някои модни специалисти, това може да изглежда като циничен начин да привлечеш вниманието на пресата, когато в модният свят дебатът за расовите различия и стереотипи в момента е в доста силна фаза.
Тиши обаче винаги е залагал на цветнокожите жени в своите визии и ревюта. Моделите Боргес и Джоан Смолс са едни от любимките му, а Кание Уест, Сиара и Ким Кардашиян почти не отсъстват от първите редове на модните му спектакли.
В съобщение, представящо кампанията и новите снимки, той описва Баду като "икона на неговите мечти". Освен това в скорошно интервю за style.com той се ядоса на въпросите по повод раса в модните среди, коментирайки: "Хората могат да бъдат толкова авангардни, толкова напреднали, но всъщност не могат, защото хората продължават да правят разлика между цветовете на кожата."